Tapahtumat

SuomiAreena 2018 teltalla liiton pj. Anneli Taina, pj. Pertti Harju ja liiton toiminnnj. Matti Niiranen
Piirin pj. Liisa Luomanen, pj. Pertti Harju ja Frillat trio MTV-lavalla

Toimintakalenteri 2018

Hyvät seniorit !

Kaunis, kuuma kesä on takanamme ja normaali yhdistyksen syyskausi alkanut. Lämpimien säiden lisäksi yhdeksi kesän kohokohdaksi voisin nostaa Porin SuomiAreenan. Olimme siellä ensimmäisen kerran omalla liiton ja yhdistyksen teltalla esillä koko Areenan ajan. Talkootöissä oli mukana lähes 20 senioria ja kokemukset ovat pelkästään positiivisia.

Saimme kertoa omasta senioritoiminnastamme laajalle vierailijajoukolle eri puolilta Satakuntaa ja koko Suomea. Jaoimme runsaat 500 Patina-lehteä, yli 800 omaa ja liiton esitettä, samoin kynät kävivät hyvin kaupaksi. Unohtaa ei tietenkään sovi myöskään makoisia Marianne karkkeja.

Voidaan arvioida, että teltassa poikkesi viikon aikana reilusti yli 1500 Areenavierasta. Teltan lisäksi olimme esillä myös kauppatorin MTV-lavalla. Tilaisuudessa puheen piti Satakunnan senioripiirin puheenjohtaja Liisa Luomanen, musiikkia esitti Frillat -trio ja juonnot ja välipuheet esitti allekirjoittanut. Torilla oli tuohon aikaan satamäärin kuuntelijoita.

Syyskuun alkuun mennessä olemme saaneet jo toistakymmentä uutta senioria.

Syksyn toiminta seuraa aiempien vuosien latuja. Kuukausitapaamisten ohjelmat sisältävät esitelmiä ja alustuksia, elävää musiikkia, emmekä tietenkään unohda yhteisiä kahvihetkiä ja arpajaisiakaan.

Matkoja ja retkiä teemme niin koti- kuin ulkomaillekin. Aktiiviset kerhomme jatkavat toimintaansa ja tyytyväisenä saan todeta, että allas- ja kuntosalijumppamme ovat löytäneet oman paikkansa teidän kalenterissanne.

Toivotan meille kaikille aktiivista syksyn aikaa ja hyvää mieltä jokaiselle seniorille.

Pertti Harju, puheenjohtaja

harjupe@gmail.com

HYVÄSSÄ SEURASSA ON MUKAVA LIIKKUA

Seniorikausi alkaa taas syyskuussa, samoin aloittavat myös sekä allasjumppa- sekä kuntosaliryhmät. Allasryhmä kokoontuu edelleen maanantaisin klo 10.45 -11.30 ja toinen allasryhmä puolestaan torstaisin klo 12.30 -13.15.

Kuntosaliryhmät kokoontuvat maanantaisin klo 11.00 -12.00 ja huom. torstaisin klo 10.00 -11.00. Keväällä meillä oli yli 500 käyntiä altaassa ja jumpassa.

Jumppatunnit pidetään Mikaelsgårdenin tiloissa toimivassa Aqua Training Studio liikunta- ja hyvinvointikeskuksessa Otavankatu 13.

Syyskausi alkaa viikolla 36, maanantaina 3.9.2018.

Kevätkaudella mukana olleiden ei tarvitse tehdä muuta kuin maksaa syyskauden maksu. Mikäli haluat lopettaa, ilmoita siitä allekirjoittaneelle. Uusille kuntoilijoillekin riittää kyllä vielä tilaa. Ota yhteyttä.

Hinnat pysyvät kevään tasolla. Altaan hinta on 115 € ja kuntosalin 30 €. Allasjumppa on ohjattua.

Maksu maksetaan yhdistyksen tilille FI38 5700 8120 0745 42 viitteellä 12454 ja eräpäivä on 1.9.2018.

Yhdistys sponsoroi osan maksusta.

HYVÄ KUNTO, PAREMPI ELÄMÄ!

Jumppaterveisin

Pertti Harju, puheenjohtaja

harjupe@gmail.com

Lokakuu

Ke 3.10 kirjallisuuskerho Viikkarin Valkama, kokoustila Saarelma klo 13.45 - 15.30. Aiheena on Arvid Järnefeltin teos Vanhempieni romaani, esittelijä Eija-Liisa Tuominen.

Ma 8.10 kolmen kansallisen senioripiirin kulttuurijuhla Tampereella.

Tiedot juhlasta matkat ja retket sivulla

Ti 9.10 klo 14.15 Yhteistilaisuus Viikkarin Valkamassa. Ortopedi Teemu Niemi kertoo olka-, polvi- ja lonkkaleikkauksista. Palmgren Konservatorion oppilasryhmä esiintyy, Veera Houtsalo johtaa.

Marraskuu

Ke 7.11.2018 kirjallisuskerho Viikkarin Valkama, kokoustila Saarelma klo 13.45 - 15.30. Sally Salmisen teoksen Katriina esittelee Liisa Rajala.

Ti 13.11 klo 14.15 yhteistilaisuus Viikkarin Valkamassa. Kapteeni Lotta Kotkasaari alustaa aiheesta Kriisien hallinta. Vaarinlaulun tuplakvartetti esiintyy

Syyskokous

Su. 18.11.2018 klo 17.00 Promenadi-sali, Pori.

Klassikko-operetti Mustalaisruhtinatar

Porin kansalliset seniorit on varannut lippuja em. esitykseen. Vaikka esitys on vasta syksyllä niin ilmoita halukkuutesi Hilkalle olla mukana upeassa Mustalaisruhtinatar-operetissa yleisönä, hilkka.koivunen@elisanet.fi tai 040 518 2056. Hilkka voi ennakkovarausten mukaan tilata lippuja niin, että kaikille riittää.

Mustalaisruhtinatar on täynnä operettikirjallisuuden klassikkomelodioita kuten "Muistathan kai", "Riemumielin rinta tahtoo" ja "Heija heija in der Bergen"

Lipun hinta 42 € sisältää lipun esitykseen ja lasin kuohuvaa väliajalla. Maksu yhdistyksen tilille FI38 5700 8120 0745 42, eräpäivä 27.9.2018, viite 12412.

Joulukuu

Su 2.12 Adventtikirkkomatka Siikaisten kirkkoon Jouluateria Sammin Ratsutilalla. Matkan hinta 40 €, sisältää ruokailun ja kuljetuksen. Lisätietoa matkasta myöhemmin.

Ke 5.12  kirjallisuuskerho. Aihe on vielä avoin, ilmoitetaan myöhemmin.

Ti 11.12 klo 14.15 perinteinen joulujuhla Viikkarin Valkamassa. Tarjolla riisipuuroa, kahvi ja joulutorttu. Pastori Hannu Salonoja, ruokarukous. Viikarin päiväkodin lapset esiintyvät. Jouluista ohjelmaa, Pertti Ratsula säestää joululauluja.

Vuosi 2019 toimintasuunnitelma

Tammikuu

Ti 8.1 klo 14.15 Yhteistilaisuus Viikkarin Valkamassa. Ylikomisario  Petri Kangas alustaa aiheesta ikäihmisen turvallisuus. Poliisilaulajat esiintyvät.

19-20.2.2019 Plasido Domingon konsertti Saku Suurhallissa Talliinnassa. Matkaohjelma ja ilmoittautumisohjeet matkat ja retket sivulla.